Sundhedsforsikring eller ulykkesansvarsforsikring - hvad skal du gøre?
Der findes i dag mange forskellige typer sundhedsforsikringer, og ulykkesskadeforsikringer. Derfor er det altid dit ansvar, at vi har modtaget de rigtige oplysninger på dit forløb hos os. Vi samarbejder med de fleste: Nordic Netcare, Falck Healtcare, Alaris Hamlet, Primacare, Tryg, Danica, Pension Danmark etc.
Har du en sundhedsforsikring eller en ulykkeskadesforsikring, som dækker din behandling, så medbring meget gerne oplysningerne den første gang vi ser dig. I nogle tilfælde kan vi sende fakturaen elektronisk direkte til dit forsikringsselskab eller til det firma, du har din sundhedsforskring hos. Vi vurderer, hvad der er bedst i hver enkelt henvendelse. Du kan også afregne direkte med os og så efterfølgende sende fakturaen videre til din forsikring; nogle gange foretrækker vi at benytte denne metode.
Når det gælder Nordic Netcare, Primacare, Danica, pension Danmark vil vi typisk modtage en mail fra dem om, at du har behov for fysioterapi. Vi hjælper dig så godt vi kan med at få klarhed over, hvad netop din sundhedsforsikring dækker.
Du skal dog være særligt opmærksom på:
- Hvor mange behandlinger, der er bevilget?
- Hvilken tidsperiode din behandling skal foretages i?
- Om du skal have en henvisning til fysioterapi eller om din forsikring dækker behandlinger uden henvisning?
- Om din forsikring dækker andet end fysioterapi, f.eks ultralydsscanning, laser eller akupunktur?
NB! Du kan selvfølgelig sagtens få flere behandlinger end det din forsikring dækker, så betaler du bare selv for de ekstra behandlinger. Har du f.eks fået en lægehenvisning til dit sundhedsaftaleforløb hos os, så gælder henvisningen et helt år, hvor din forsikring måske kun dækker et bestemt antal gange. Husk, at vi arbejder for at hjælpe dig og ikke for din forsikring.