Ofte Stillede Spørgsmål

Kan jeg få behandling uden en henvisning?

Ja, det kan du. Du betaler bare fuldt honorar for en behandling, og får ikke noget i tilskud fra den offentlige sygesikring.

Sygesikringen Danmark giver det samme beløb i tilskud til fysioterapi om du har henvisning eller ej.

Hvad gør jeg, hvis min henvisning er blevet for gammel ?

Har du fået en henvisning til fysioterapi af din læge skal den bruges indenfor 2 måneder!  Er den blevet for gammel skal du kontakte din læge igen, og bede om at få lagt en ny henvisning ud på henvisningshotellet.

Når din henvisning tages i brug gælder den i et år fra den dato din læge har lavet den.

Skal jeg bruge mit gule sundhedskort hver gang ?

Ja, når du indlæser det gule sundhedskort i vores kortlæser, så kan vi se at du er kommet. Det tæller også som en elektronisk underskrift, og er vi i tvivl om du har været hos os, så kan vi tydeligt få det bekræftet i vores system når kortet er indlæst korrekt.

Skal jeg betale noget selv om jeg har fået en henvisning fra min læge ?

Ja, men du får tilskud fra den offentlige sygesikring når du har en henvisning til os. Sygesikringen dækker ca. 1/3 del af behandlingsudgiften. Den anden 2/3 betaler du selv. Du kan se mere i vores priser. Eller spørge din fysioterapeut hvis du er i tvivl. 

Skal jeg selv fortælle jer, at jeg er medlem af sygeforsikringen Danmark?

Ja, fortæl os at du er medlem af Danmark, så vi kan registrere det i vores system. Når du afregner med os får Danmark automatisk besked om at du har betalt. 

Hvornår skal jeg senest melde afbud til min behandling?

Du skal melde afbud senest kl 18.00 dagen før! Du melder afbud ved at sende klinikken en mail, eller ringe i klinikkens åbningstid. Du må også gerne indtale dit afbud på telefonsvarer; vi aflytter beskeder hver morgen.

 

Jeg har problemer med at få online booking til at fungere, hvad gør jeg?

Er det første gang du skal online booke skal du oprette en ny bruger. Udfyld alle login oplysninger og slut af med at indtaste den 4 cifrede kode i bunden.

Hvis du allerede har været ved os, så er du i vores system. Har du glemt din egen kode så  “Tryk glemt adgangskode”, så vil du få tilsendt en ny og efter at have lavet en ny kode burde du kunne online booke en tid.

Koster det noget hvis jeg glemmer min aftale hos jer?

Ja, desværre. Vi har et udeblivelseshonorar, der svarer til den fulde pris på en normalbehandling, så det er ret dyrt at glemme os. Når du glemmer os er der en anden patient, der kunne have fået din tid. Så husk at melde afbud i god tid! Senest dagen før kl 18.00.

Skal jeg selv arrangere min SBH-kørsel ned til jer, hvis jeg er handicappet?

Ja, det skal du. Kontakt flextrafik fyn, hvis du er i tvivl om noget. Du kan ofte forvente lidt ventetid hos dem, så vær tålmodig.

Flextrafik Fyn tlf: 6311 2255 . Åbningstid i tidsrummet kl. 7-21. Kørsel kan bestilles senest 2 timer før du skal køres.

Du kan gå på nettet og skrive “borgerservice Nyborg og handicapkørsel”, så vil du kunne finde mere information om hvordan du kan søge om kørsel.

 

Jeg har en sundhedsforsikring, der dækker behandling. Skal jeg tage den med?

Ja, det er altid dit ansvar at medbringe dokumentation for om du får din behandling betalt. Du vil ofte have modtaget en mail om dækning.

Vi samarbejder med mange  sundhedsforsikringer og de har forskellige måder at afregne på. Spørg din fysioterapeut, hvis du er i tvivl, så vil vi ofte kunne svare på dit spørgsmål.